Z znanjem financ lahko preprečimo zlom podjetja
mnenje: mag. Vladimir Bukvič
mnenje: mag. Vladimir Bukvič
Razmere v poslovanju so se zaradi epidemije koronavirusa skrajno zaostrile. Čeprav je vlada do danes že pretežno zrahljala ukrepe za ponovno oživitev gospodarstva, pa bo trajalo še kar precej časa, da se bomo vrnili v stanje, kot je bilo pred izbruhom epidemije. Obstaja dokaj velika verjetnost, da se bo virus ponovil. Nekatere države so pričele ponovno uvajati ukrepe za preprečitev širjenja virusa. Od epidemiologov in virologov slišimo črnoglede napovedi za jesen.
Smo v obdobju preživetja
To obdobje, ki ga živimo že nekaj mesecev in se bo še nekaj časa nadaljevalo v preventivnih zdravstveno varnostnih razmerah, lahko označimo kot obdobje preživetja. Torej pri gospodarskih subjektih ni in še nekaj časa ne bo v ospredju dobiček kot temeljni motiv in cilj gospodarjenja, ampak kako preživeti. Marsikateri podjetnik (še posebej v gostinstvu) celo razmišlja, da se mu v čisto ekonomskem pogledu še ne izplača odpreti lokala, če ne more in še ne sme v celoti ponuditi svojih zmogljivosti.
Nekatera podjetja so se povsem ustavila, najbolj so bili prizadeti v turizmu in gostinstvu, v transportu, hud udarec je doživela avtomobilska industrija (najbolj v Italiji). Izpostavljamo panoge, ki so izjemnega pomena tudi za naše gospodarstvo. Veliko slovenskih podjetij je namreč vključeno v oskrbno nabavne verige kot dobavitelji avtomobilskim proizvajalcem. Turizem ima multiplikativni učinek za celotno gospodarstvo. Mnogo gospodarskih panog je namreč vezano nanj. V teh panogah je veliko zaposlenih, večina pa v zadnjih dveh mesecih ni bila aktivna. Bili so na čakanju, precej jih je v tem času tudi izgubilo službo (trenutno ima Slovenija več kot 80 tisoč brezposelnih), nekateri pa še bodo (primer Gorenja), številni s.p.-ji so zaprli svojo dejavnost.
BREZPLAČNI WEBINAR:
Spletni seminar je namenjen boljšemu razumevanju financ. Podjetniki bodo prejeli koristne nasvete za izhod iz finančne krize.
Torej, če ni trga, če ni povpraševanja, če ni naročil kupcev ne glede na vrsto dejavnosti, se ekonomija dobesedno ustavi. Takšno stanje ima potem vpliv tudi na celotno družbo, v smislu psihosocioloških problemov. Ljudje nimajo več virov za preživetje, svoje prihranke pa so tudi že izčrpali. Priča smo številnim družinskim tragedijam. Država poskuša podjetjem pomagati na najrazličnejše načine, saj je prav v njenem interesu, da gospodarski subjekti preživijo in poslujejo naprej.
Če razumemo finance, bomo razumeli vzroke za nastanek finančne stiske.
Webinar smo zasnovali na zgoraj podanem orisu razmer, pri čimer želimo podjetnikom in poslovnežem, predvsem v mikro, malih in srednje velikih podjetjih,
- najprej na nekoliko bolj strokoven način orisati nastanek finančne stiske,
- jih malo vpeljati v boljše razumevanje financ,
- jih nekoliko strokovno podkovati, da bi lahko tudi sami bolje razumeli in spoznali vzroke finančne krize, v kateri se je znašlo njihovo podjetje in prepoznali pojavne oblike finančne krize z oceno posledic na celotnem poslovanju njihovega podjetja.
Na teh osnovah želimo potem v nadaljevanju predstaviti vrsto možnih ukrepov, ki jih lahko/morajo sprejeti v podjetjih sami in kakšne oblike pomoči lahko pričakujejo od države ter kako naj pridejo do njih, oziroma kako jih lahko izkoristijo.
Na webinarju boste pridobili znanje s področja financ, potrebno predvsem za obvladovanje finančnih tveganj v kriznih razmerah in nekaj koristnih smernic za ukrepanje, kako prebroditi finančno stisko in preživeti.
Pridružite se mi v razpravi, kako se spopasti z nastalo krizo in kako čim prej poiskati možne poti iz nje.
mag. Vladimir Bukvič