Družba Zelena zobna ščetka d. o. o. je generalni zastopnik za prodajo zobnih ščetk in drugih izdelkov za ustno higieno na področju Slovenije in trgih bivše Jugoslavije. Njena prodaja se v glavnem osredotoča na oskrbovanje maloprodajnih trgovin kakor tudi na oskrbovanje zobozdravstvenih ordinacij vseh vrst.
Na osnovni zastavljene politike trajnostnega razvoja, v kateri so si zadali nekaj ključnih ciljev, ki jih želijo uresničiti in na ta način prispevati k manjši onesnaženosti ozračja, so v letni investicijski načrt zapisali, da:
- Izgradijo sončno elektrarno na strehi svojega skladišča; proizvedeno elektriko bi uporabili za lastne potrebe.
- Kupijo električne avtomobile za razvoz naročenih izdelkov do končnega potrošnika; naročila v spletni trgovini, ki se poberejo v okolici Maribora, bi na ta način sami distribuirali.
Naloge študentov
Da bi to lahko izvedli, so morali pripraviti simulacijo, kako bi tak projekt izvedli in kakšna bila končna ocena takega projekta.
Študentje so bili pripisani različnim vlogam v podjetju (pravnik, računovodja, ..) in bili razporejeni v skupine. Vsaka skupina je iskala odgovore na zastavljene naloge. V nadaljevanju prikazujemo, kako je predavateljica formulirala vprašanja? (navajamo primere treh nalog)
- Naloga 1: Izračunajte in se odločite, ali je smiselno sončno elektrarno plačati takoj, ali izkoristiti ponujeno možnost financiranja. Kakšni so stroški izgradnje sončne elektrarne v enem in kakšni v drugem primeru?
- Naloga 3: Direktorju družbe s pomočjo njegovega pravnika v Zagrebu je naložena naloga, da razišče, kakšne so možnosti izgraditi sončno elektrarno na najetem skladišču (Služnostna pravica, itd)?
- Naloga 9: Pripravite poročilo in izračunajte kazalnike za trajnostni del letnega poročila, kot je predvideno v Politiki trajnostnega poslovanja podjetja.
Kako je učna simulacija potekala?
- Predavateljica je celoten projekt s podrobnim opisom, prilogami in jasno razdelanimi nalogami naložila na platformo SOS IB, namenjeno učnim simulacijam.
- Za reševanje te simulacije so bili študentje razporejeni v več skupin, kjer je vsak imel svojo vlogo. Bili sta oblikovani dve skupini. Vloge so bile: računovodja, finančnik, davčnik in pravnik.
- Glede na to, da je primer zajemal tudi poslovno enoto podjetja v Zagrebu, so določene vloge v obeh skupinah prevzeli tudi študenti visokšolske partnerice iz Zagreba. Pri reševanju nalog so ti upoštevali zakonodajo in zahteve Hrvaške ter to komunicirali svojim kolegom iz VŠR.
- Delo je bilo zanimivo tudi zato, ker so se morali slovenski in hrvaški študentje povezovati in sodelovati. Pri tem so spoznavali specifičnosti predvsem davčnih in pravnih ureditev v posamezni državi. Na koncu je vsaka skupina študentov pripravila poročilo o svojih ugotovitvah in predlogih, ki jih bodo predstavili vodstvu podjetja. To je lahko nato sprejelo poslovne odločitve.
Zaključek
Vsaka skupina je prišla do svojega zaključka, ki lahko pripelje do različnih odločitev podjetja. Zato sta bili še tekom simulacije obe skupini pozvani, da pripravita dodatne argumente za svojo odločitev. Na ta način je podjetje dobilo odlično izhodišče, na podlagi katerega se je lahko odločilo.
PROJEKT SOS IB
Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorjev in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo (EACEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti EACEA.