OBVLADAJTE PRORAČUN OBČINE IN DRUGIH USTANOV

Kako lahko občina izboljša poročanje o proračunu in zmanjša število napak?

IZBERITE NAJBOLJŠE IZOBRAŽEVANJE!

Študenti pridobijo specializirano znanje o najpomembnejših vidikih poslovanja proračunskih uporabnikov oziroma delovanja javnega sektorja, ki jim pomaga obvladovati številne izzive pri delu.

Dr. Erna Štefe

ZAPOSLUJETE V OBČINSKI UPRAVI

Ste direktor-ica občinske uprave?

Direktor-ica občinske uprave ima ključno vlogo pri zagotavljanju zakonitega, preglednega in učinkovitega upravljanja občinskega proračuna ter pri povezovanju občine z drugimi organizacijami, ki so financirane iz proračuna. Zato morajo tako računovodje na občini kot tudi računovodje v drugih javnih službah dobro poznati pravila proračuna.

Imajo vaši sodelavci v računovodstvu ustrezna znanja, da lahko zagotavljajo zakonito, pregledno in učinkovito spremljanje proračuna?

Preprečevanje prevar v javnem sektorju je ključnega pomena za ohranjanje zaupanja javnosti, zakonitost poslovanja in učinkovitost upravljanja z javnimi sredstvi. 

Ker je javni sektor odgovoren za upravljanje velike količine finančnih sredstev, je pomembno, da vzpostavi sistemske ukrepe za prepoznavanje, preprečevanje in odzivanje na prevare.

proračun 2
proračun

Na VŠR smo razvili študijsko smer dodiplomskega študija Računovodstvo in finance v javnem sektorju, ki nagovarja teme in področja računovodstva in financ v javnem sektorju.

Pri razvoju študijskih programov smo veliko razmišljali, kako vam lahko pomagamo pri pridobitvi znanja in hkrati tudi pri napredovanju.

Zavedamo se, da veliko sodelavcem že ima izobrazbo prve bolonjske stopnje in bi jih morebiti zanimala druga bolonjska stopnja – magistrski študij. Na voljo sta obe opciji. 

Podprite jih pri svojem delu tako, da jim omogočite izobraževanje na svojem področju.

Preprečevanje in prepoznavanje prevar naslavljamo v okviru magistrskega študija Forenzične preiskave v financah in računovodstvu.

Glavne vrste prevar v javnem sektorju:

  • Korupcija: Podkupovanje, nepotizem, klientelizem.
  • Finančne prevare: Lažni obračuni, ponarejanje dokumentov, neupravičeni izdatki.
  • Zloraba sredstev: Nezakonita uporaba javnih sredstev za osebne namene.
  • Manipulacija s pogodbami: Dogovarjanje pri javnih razpisih ali favoriziranje določenih izvajalcev.
  • Skrb za nepravilnosti: Prikrivanje napak, napačno poročanje ali netransparentno poslovanje.

Vodja oddelka za korupcijo v upravi kriminalistične policije Generalne policijske uprave David Smolej je dejal, da so najbolj izpostavljena področja s tveganji za korupcijo, med drugim javna naročila, zdravstveni sektor, finančni sektor, gradnja in šport.

prevare

ZAKAJ SE ODLOČITI ZA ŠTUDIJ NA VŠR?

 

  1. Strokovnost in kompetence: Zaposleni pridobijo poglobljeno znanje za učinkovito upravljanje javnih sredstev, kar vključuje tudi prepoznavanje in preprečevanje prevar.
  2. Preprečevanje napak: Izobraževanje pomaga zmanjšati tveganje finančnih nepravilnosti, ki lahko ogrozijo zakonitost in ugled občine.
  3. Učinkovitost in transparentnost: Zaposleni lahko bolje načrtujejo proračun, optimizirajo porabo sredstev in povečajo zaupanje javnosti.
  4. Odpornost in razvoj: Usposobljena ekipa se bolje odziva na izzive, revizije in krizne situacije ter prispeva k dolgoročnim uspehom občine.
  5. Ugled vodstva: Podpiranje izobraževanja dokazuje vizijo direktorja in predanost razvoju profesionalne ter zaupanja vredne uprave

KAJ IZBRATI?

Še nimate pridobljene 1. bolonjske stopnje?

V tem primeru je za vas primeren Dodiplomski študij Računovodstvo in finance v javnem sektorju. Če niste prepričani, ali je študij primeren za vas, lahko iz urnika izberete samo posamezne predmete in se jim pridružite. Znanje je zagotovljeno. Trajanje študija - 3 leta. Pridobljena raven izobrazbe VI/2.

Že imate pridobljeno diplomo 1. bolonjske stopnje?

V tem primeru je za vas primeren magistrski program Forenzične preiskave v financah in računovodstvu. Tu se boste naučili vzpostaviti tako strukturo dela v organizaciji, da do prevar ne bo prihajalo. Trajanje študija 2 leti. Pridobljena raven izobrazbe VII.

Specifična znanja iz javnega sektorja pa lahko pridobite tako, da se udeležite posameznih predmetov, ki se izvajajo na študijskem programu 1. bolonjske stopnje programa Računovodstvo in finance v javnem sektorju,

KATERE PREDMETE SVETUJEMO?

  • Državni proračun, občinski proračun in proračun EU
  • Poslovanje proračunskih uporabnikov
  • Evropska sredstva v Sloveniji
  • Nadzor javnih financ
  • Javno naročanje
  • Poslovanje proračunskih uporabnikov
  • RF državni proračun, občinski proračun in proračun EU
Vsebine so del učnega programa Računovodstvo in finance v javnem sektorju Povezava na zunanjo stran

Več informacij najdete o predmetniku tukaj.

Iščete samo specifična znanja?

Pridružite se samo predmetom, ki vas zanimajo iz katerega koli študijskega programa in vam lahko prinesejo dodatno znanje.

KAKŠNIM NAPAKAM SE BOSTE IZOGNILI:

Največje in najpogostejše napake lahko razberemo iz revizijskih poročil Računskega sodišča RS, ki revidira poslovanje proračunskih uporabnikov.

  • Najpogosteje gre za kršitve predpisov o javnih financah, računovodskega poročanja, javnih naročilih, razpolaganja s premoženjem, izplačilih plač itd.
  • Poleg nezakonitih izplačil so pogosto problem tudi nenamenska, netransparentna, negospodarna in  neučinkovita poraba javnih sredstev.  Pri obravnavi teh problemov je ključno, da se v proračunskih uporabnikih vzpostavi učinkovite mehanizme notranjega nadzora, sledljivosti in transparentnosti.
  • Prav tako je potrebno redno izobraževanje glede veljavnih predpisov, pravilnega financiranja in računovodskega evidentiranja ter poročanja o porabi sredstev.

(dr. Erna Štefe)

Kako vzpostaviti učinkovite mehanizme notranjega nadzora, sledljivosti in transparentnosti, se boste naučili v okviru dodiplomskega in magistrskega študija.

Ukrepi za preprečevanje prevar v javnem sektorju

a) Krepitev notranjih kontrol:

  • Uvedba jasnih postopkov za preverjanje in odobravanje finančnih transakcij.
  • Ločevanje nalog (npr. ena oseba pripravi dokumentacijo, druga jo odobri).
  • Redne notranje revizije za pregled delovanja organizacije.

b) Povečanje transparentnosti:

  • Objava javnih razpisov, pogodb in poročil na dostopnih platformah.
  • Spremljanje porabe proračunskih sredstev s pomočjo digitalnih orodij.
  • Jasno in redno poročanje o izvedbi projektov in uporabi sredstev.

c) Izobraževanje in usposabljanje:

  • Redno usposabljanje zaposlenih o pravilih, zakonodaji in postopkih preprečevanja prevar.
  • Izobraževanje o etičnem ravnanju in opozarjanje na tveganja korupcije.

d) Sistem za prijavo nepravilnosti (t.i. “whistleblowing”):

  • Vzpostavitev anonimnih kanalov za prijavo sumljivih aktivnosti.
  • Zagotavljanje zaščite za prijavitelje, ki opozarjajo na nepravilnosti.

e) Uporaba tehnologije:

  • Digitalizacija poslovanja in uvedba informacijskih sistemov za spremljanje porabe sredstev.
  • Uporaba umetne inteligence za odkrivanje nenavadnih vzorcev ali nepravilnosti v finančnih tokovih.

f) Zunanje revizije in nadzor:

  • Sodelovanje z Računskim sodiščem in drugimi nadzornimi organi za preverjanje zakonitosti in smotrnosti poslovanja.
  • Vključevanje neodvisnih revizorjev za pregled tveganih področij
Scroll to Top